پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۸۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۰۸۹ مورد

شنبه ٢ اردیبهشت ١٣٩٦ ساعت ١٢:٣٤ ب.ظ   ( بازدید : 545 نفر )

نشست خبری معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت هفته ملی سلامت برگزار شد.

به گزارش « وب دا » در این نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت « بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم » بیان کرد : امسال برنامه های هفته ملی سلامت به دلیل اهمیت بیماری افسردگی با هدف کاهش انگ اجتماع متناسب با شعار روز جهانی در نظر گرفته شده است.

دکتر « سید احمد هاشمی » با اشاره به اینکه اختلالات روانپزشکی جزء شایع ترین بیماری هاست و یک نفر از هر چهار نفر در طول زندگی خود به یکی از این اختلالات  مبتلا می شود ، افزود :  از این رو افزایش آگاهی جمعیت عمومی پیرامون این اختلال ، علل و انواع آن و راه های موثر پیشگیری و درمان و تشویق مبتلایان به مراجعه برای دریافت خدمات درمان امری ضروری می باشد.

وی تصریح کرد : معضل امروز جامعه ما بحث رسانه های مجازیست که در اختیار همه به ویژه کودکان قرار گرفته است و مانع ارتباط فردی بین افراد خانواده می شود . «دکتر هاشمی »افزود : ارتباطات نزدیک بین فردی با خانواده و جامعه در کاهش استرس و پیشگیری از افسردگی نقش اساسی دارد .

وی در ادامه بیان کرد : در حال حاضر در 11 مرکز خدمات جامع سلامت در بجنورد ، شیروان و آشخانه روانشناس بالینی حضور دارد و  خدمات بهداشت روان ارائه می شود و در استان نیز مشکلی از نظر کمبود روانپزشک و روانشناس وجود ندارد  .

این مسئول با بیان اینکه 22 تخت اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا (ع) فعال می باشد تصریح کرد : با توجه به اینکه 10 درصد از کل تخت های بیمارستانی باید به بخش اعصاب و روان اختصاص پیدا کند در حال حاضر با کمبود تخت در این بخش مواجه هستیم اما با افتتاح بیمارستان های جدید 80 تخت پیش بینی شده به تخت های اعصاب و روان اضافه شود .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.